Трудности перевода

Список разделов

Описание: Обсуждение портала

Сообщение #21 shpionec » 21.06.2013, 01:24

может быть вообще вот так "В последние десятилетия в отношении сексуальности, наряду со спором о том, что является злоупотреблением, [а что нет,] всё чаще отмечается использование риторики насилия и виктимизма..."?
видимо автор намекает на сексуальные домогательства, с которыми в США так боролись, что начали за здравие, а закончили как обычно...
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #22 Dissident » 21.06.2013, 12:26

так в русском языке тоже есть слово "дискурс", так и переводи.
Мне тоже сегодня пришло в голову это слово. Но не является ли оно слишком редко употребляемым, чтобы использовать его?
Не слишком ли оно специальное? Вот я например, не смогу без словаря дать ему внятное определение.
С другой стороны здесь научный текст и употребление такого термина может быть здесь оправдано.
Насколько слова "дискуссия" далеко по значению?

а вот переводить "child abuse" как "злоупотребление детьми" - это совсем уж по-гуглтранслейтовски. c одной стороны http://ru.wikipedia.org/wiki/Насилие_над_детьми соответствует http://en.wikipedia.org/wiki/Child_abuse, с другой стороны я так понял там "abuse" и "violence" употребляется как что-то разное.
может тогда правильнее "эксплуатация" или "жестокое обращение"?
Вообще мне тоже не нравится слово "злоупотребление". Но мы с Лещом обсуждали эту тему на старой нимфе и он мне навязал, что переводить это нужно именно так, потому что в западной литературе в это понятие входит всё подряд, как насильственные, так и ненасильственные отношения и что этот перевод типа наилучший.

причём есть два термина - просто abuse и sexual abuse.

если просто abuse, то можно переводить как "ненадлежащее отношение", куда помимо жестокого обращения может, например, входить и игнорирование потребностей ребёнка в питании, медицинской помощи и др.
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013

Сообщение #23 martos » 21.06.2013, 12:54

Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:Но не является ли оно слишком редко употребляемым, чтобы использовать его?
Не слишком ли оно специальное?
Нет.
Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:Насколько слова "дискуссия" далеко по значению?
Очень далека.
Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:это нужно именно так, потому что в западной литературе в это понятие входит всё подряд, как насильственные, так и ненасильственные отношения и что этот перевод типа наилучший
Именно.
Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:причём есть два термина - просто abuse и sexual abuse.
Ну в текстах по нашей тематике даже если употребляется просто abuse, чаще всего имеется в виду именно sexual abuse.
martos
Сообщения: 3976
Зарегистрирован: 24.01.2013

Сообщение #24 shpionec » 21.06.2013, 14:02

Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:Мне тоже сегодня пришло в голову это слово. Но не является ли оно слишком редко употребляемым, чтобы использовать его?

оно не реже употребляется, чем "discourse" в английском языке.

Добавлено спустя 23 секунды:
Dissident писал(а) 21.06.2013, 12:26:С другой стороны здесь научный текст и употребление такого термина может быть здесь оправдано.
exactly
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #25 Dissident » 22.06.2013, 00:07

заменил дискуссию на дискурс (там, где было discourse) - посмотрите.

Кстати, мне кажется, что у нас этому abuse discourse соответствует что-то вроде "разговоров (или шумихи) о защите детей". У них говорят об abuse, а у нас этому соответствует "защита детей".

Ещё несколько мест:
Those who adopt the role of victim find themselves, in turn, morally justified in reprisals against the foe in a righteous tale of good conquering evil (Mould 1997).
Те, кто примерил на себя роль жертвы, в свою очередь считают для себя морально оправданным нападать на врага в праведной сказке победы добра над злом.

Что такое reprisals в данном контексте?

An extreme example is the Waco massacre in the early 1990s, where, under the pretext of saving children from supposed sexual abuse—later found to be false—dozens of people, including 24 minors, ended up dead (Nathan and Snedeker 2001; Underwager and Wakefield 1994).
Из ряда вон выходящим примером является «осада Маунт Кармел» в начале 1990х, где под предлогом защиты детей от предполагаемых сексуальных злоупотреблений (обвинение в которых как потом выяснилось оказалось ложным), погибло несколько десятков людей, включая 24 несовершеннолетних.
Ни в английской википедии, ни в русской, я не вижу никаких подтверждений, что обвинения были ложными. Трудностей перевода здесь нет, просто вопрос.

Those who are imprisoned for any form of sexual conduct with a child are seen as the worst of the worst; their status is that of outcasts among outcasts, and they are permanently dehumanized and banished from any hope of ever participating again in civil society under the ‘‘criminal law of the enemy’’ (Gracia 2005).
Тех, кого посадили за любую форму сексуального контакта с ребёнком, считают худшим из худших; их статус — изгой среди изгоев и их постоянно обесчеловечивают и лишают любой надежды когда-либо снова участвовать в гражданском обществе по «уголовному закону противника».
Что такое criminal law of the enemy - знает кто-нибудь?

Также нужно определение понятия "виктимизм" и "виктимистический". Я нашёл определение виктимизации только. Можно было бы дополнить.

И ещё в биографии автора
http://riesgo.unizar.es/?page_id=472&lang=en
Assistant Professor in Educational Sciences - соответствует нашему профессору? Или это типа доцент?
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013

Сообщение #26 shpionec » 22.06.2013, 01:06

Dissident писал(а) 22.06.2013, 00:07:Что такое criminal law of the enemy - знает кто-нибудь?
вот нагуглил:

At the beginning of the twenty-first century two legal concepts linking citizen/enemy status with criminal law have provoked heated discussion both in Europe and in the United States. The American concept, i.e., Enemy Combatants, has been basically developed by the U.S. Supreme Court and more recently by the Bush administration. The European term, Feindstrafrecht/Enemy Criminal Law, has been fundamentally coined and explained by leading German academic Professor Günther Jakobs. Though born and raised by different parents, the two concepts have numerous aspects in common, or at least this will be argued throughout the paper. The most important common ground is that both concepts, with similar terminology, try to address the problem of what to do with individuals who are viewed as sources of extreme dangerousness. Put differently, they both tackle the question of whether citizenship-in a broad sense-concedes certain rights but imposes a fundamental duty: to have a minimum of law-abiding behavior. If the duty is not fulfilled, then the rights are not acknowledged and the individual is treated as an enemy, not as a citizen.
http://www.jstor.org/discover/10.1525/nclr.2008.1 ... uid=2&uid=4&sid=21102434016957

вот есть презентация, где вкратце объясняются основные принципы: http://works.bepress.com/cgi/viewcontent.cgi?article=1001&context=hector_zayas

суть в том, что на определенную группу лиц, объявленную врагами представляющими страшшшную опасность, не распространяются права и законы для обычных граждан.

как перевести ХЗ. может "уголовные законы для/против врагов"?
может есть какие-то параллели из истории советского террора, но кроме "законов военного времени" и "врагов народа" ничего на языке не крутится.

Добавлено спустя 1 минуту 36 секунд:
Dissident писал(а) 22.06.2013, 00:07:Assistant Professor in Educational Sciences - соответствует нашему профессору? Или это типа доцент?
доцент
В США должности доцента примерно соответствует должность адъюнкт-профессора (англ. assistant professor, Assist. Prof.)
http://ru.wikipedia.org/wiki/Доцент

Добавлено спустя 24 минуты 25 секунд:
Dissident писал(а) 22.06.2013, 00:07:Что такое reprisals в данном контексте?
оказывается, есть даже такое слово "репрессалии": http://ru.wikipedia.org/wiki/Репрессалии

Добавлено спустя 22 минуты 7 секунд:
Dissident писал(а) 22.06.2013, 00:07:Ни в английской википедии, ни в русской, я не вижу никаких подтверждений, что обвинения были ложными. Трудностей перевода здесь нет, просто вопрос.
в английской написано, что такие обвинения так и не были предъявлены и есть ссылка на отчет ФБР: http://en.wikisource.org/wiki/Report_to_the_Deput ... nts_at_Waco,_Texas/Child_Abuse
As noted, following the fire on April 19, 1993, the Attorney General made several television appearances, during which she indicated that one of the factors that had-influenced her decision to approve the tear gas plan was her belief that contemporaneous child abuse was occurring inside the compound. The next day, April 20, then-Director Sessions appeared on television and stated, accurately, that the FBI had developed no direct evidence of contemporaneous child abuse.
Following Director Sessions' statements, the Attorney General requested that all the available evidence regarding child abuse be collected. That project was completed over the next few days. The Attorney General realized that she had made an inaccurate statement. She corrected it during her April 28, 1993 testimony before the House Committee on the Judiciary, during which she emphasized that the evidence of child physical and sexual abuse in the government's possession related to activities inside the compound prior to the standoff.
последнее предложение сломало мозг.
опечтака блин. "she emphasized that the evidence of child physical and sexual abuse IS the government's possession related to activities inside the compound prior to the standoff"

русским языком говоря, там конечно творилась жесть и пиздецома, но походу физически он лолей не трахал.
Последний раз редактировалось shpionec 22.06.2013, 01:16, всего редактировалось 2 раз(а).
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #27 Dissident » 22.06.2013, 17:31

оказывается, есть даже такое слово "репрессалии": http://ru.wikipedia.org/wiki/Репрессалии
Слово "репрессалии" я нашёл, но как перевести reprisals в том контексте? Нападки? Обвинения?

Остальное исправил, благодарю.
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013

Сообщение #28 Raisonneur » 22.06.2013, 18:07

Dissident писал(а) 22.06.2013, 17:31:
Слово "репрессалии" я нашёл, но как перевести reprisals в том контексте? Нападки? Обвинения?
Сначала формулируешь многословно посмыслу - "обоснованные законодательно либо иным образом репрессии", далее подбираешь менее многословное определение на русском. Такова обычная практика. Я бы помог, но мой русский язык оставляет желать лучшего, для выражения собственных мыслей не всегда верные слова подбираю.
В переводах с немецкого можете расчитывать на мою помощь если кто-то здесь с немецкого переводит.
Spreng die Ketten - mach Dich frei!
Keine Regeln - keine Gnade winde dich aus deiner Schlinge. Mach den Traum zu deinem Leben! Alles was du brauchst ist Mut. Niemand soll dich daran hindern! Niemand wird dich daran hindern!
Raisonneur M
Киномеханик
Откуда: Reumm/Helsingfors
Сообщения: 8495
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #29 shpionec » 22.06.2013, 18:35

Dissident писал(а) 22.06.2013, 17:31:Слово "репрессалии" я нашёл, но как перевести reprisals в том контексте? Нападки? Обвинения?
скорее "контрмеры", "ответные меры", "справедливое возмездие".

а почему у тебя "adapt" - это именно "примеряют на себя"? такое чувство, что там речь о третьих лицах, вроде тех родителей пятнадцатилетних жедетей, которые считают себя в праве ссылать двадацатилетних "педофилов" убирать снег в сибирь, потому что от добровольного секса у "ребенка" "психика пострадала".

"Те, кто принимает роль жертвы, считают, что обладают моральным правом применять ответные меры против врага в духе праведной сказки борьбы Добра со Злом." как-то так
Последний раз редактировалось shpionec 22.06.2013, 18:36, всего редактировалось 2 раз(а).
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #30 Dissident » 22.06.2013, 19:46

Raisonneur писал(а) 22.06.2013, 18:07:В переводах с немецкого можете расчитывать на мою помощь если кто-то здесь с немецкого переводит.
Отлично, наконец-то проявился знающий немецкий.
Нужно вот что
http://visionsofalice.com/ezine/
последний выпуск журнала (№2) - очень хочется знать что там в немецкоязычном разделе.
И вообще хотелось бы послать делегата на немецкоязычные форумы, вроде тех, чьи адреса указаны в журнале (типа "рекламы")

Добавлено спустя 3 минуты 55 секунд:
shpionec писал(а) 22.06.2013, 18:35:а почему у тебя "adapt" - это именно "примеряют на себя"? такое чувство, что там речь о третьих лицах, вроде тех родителей пятнадцатилетних жедетей, которые считают себя в праве ссылать двадацатилетних "педофилов" убирать снег в сибирь, потому что от добровольного секса у "ребенка" "психика пострадала".
Не adapt а adopt. Речь о тех, кто намеренно выставляет себя жертвой, чтобы оправдать своё поведение или выглядеть невиновным. Т.е. примеряет на себя эту роль как новый костюм. В тексте об этом несколько раз говорится.
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013

Сообщение #31 shpionec » 22.06.2013, 20:20

Dissident писал(а) 22.06.2013, 19:46:Не adapt а adopt. Речь о тех, кто намеренно выставляет себя жертвой, чтобы оправдать своё поведение или выглядеть невиновным. Т.е. примеряет на себя эту роль как новый костюм. В тексте об этом несколько раз говорится.
ну тогда ок
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #32 Raisonneur » 22.06.2013, 20:53

Dissident писал(а) 22.06.2013, 19:46:Отлично, наконец-то проявился знающий немецкий.
Мне на неком форуме все уши прожужжали неким leshsh, он еще в дофорумную эпоху с немецкого переводил у вас на Нимфе. Говорили, что на Нимфе, но нет тут такого. В любом случае прошу учесть, что я советский немец, потомок крестьян, переселившихся с Побережья в черт знает какие века и мой родной язык это Plaat, hochdietch для меня даже более труден чем для вас, единственно что я могу так это распознавать (не образованием, а чутьем) смысл некоторых устойчивых классических выражений лучше, чем в словаре дано. Альзо могу рассказать как по теме дела обстояли в немецкмх колониях до и после переселения, инициированного Сталиным. В том числе могу рассказать о ломке традиций, когда у вольгадийчер отобрали право совокуплять сыновей и дочерей после конфирмаций. Было много самоубийств в тридцатых годах среди молодежи.
Нужно вот что
http://visionsofalice.com/ezine/
последний выпуск журнала (№2) - очень хочется знать что там в немецкоязычном разделе.
Ты представляешь различия между хохдойч берлинеров и языком бывших волжских, балтийских немцев? Я переведу разговорную часть как нефиг делать, а научную... я не знаю научной лексики современного немецкого.
И вообще хотелось бы послать делегата на немецкоязычные форумы, вроде тех, чьи адреса указаны в журнале (типа "рекламы")

Добавлено 22.06.2013, 19:50:
shpionec писал(а) 22.06.2013, 18:35:а почему у тебя "adapt" - это именно "примеряют на себя"? такое чувство, что там речь о третьих лицах, вроде тех родителей пятнадцатилетних жедетей, которые считают себя в праве ссылать двадацатилетних "педофилов" убирать снег в сибирь, потому что от добровольного секса у "ребенка" "психика пострадала".
Не adapt а adopt. Речь о тех, кто намеренно выставляет себя жертвой, чтобы оправдать своё поведение или выглядеть невиновным. Т.е. примеряет на себя эту роль как новый костюм. В тексте об этом несколько раз говорится.[/quote]
Spreng die Ketten - mach Dich frei!
Keine Regeln - keine Gnade winde dich aus deiner Schlinge. Mach den Traum zu deinem Leben! Alles was du brauchst ist Mut. Niemand soll dich daran hindern! Niemand wird dich daran hindern!
Raisonneur M
Киномеханик
Откуда: Reumm/Helsingfors
Сообщения: 8495
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #33 Dissident » 22.06.2013, 21:04

Raisonneur писал(а) 22.06.2013, 20:53:Мне на неком форуме все уши прожужжали неким leshsh, он еще в дофорумную эпоху с немецкого переводил у вас на Нимфе. Говорили, что на Нимфе, но нет тут такого.
Да, его здесь нет, но может когда-нибудь вернётся. Это может случиться в любой момент.

Ты представляешь различия между хохдойч берлинеров и языком бывших волжских, балтийских немцев? Я переведу разговорную часть как нефиг делать, а научную... я не знаю научной лексики современного немецкого.
переводить пока ничего не надо. Надо ознакомить нас с тем, о чём там в целом пишут. Есть ли что-то интересное или так, общие слова.
если переводить, то только то, что заслуживает интереса и не охвачено в уже имеющихся публикациях.

И вопрос делегата на немецкоязычных форумах тоже актуален.
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013

Сообщение #34 Hotaru » 22.06.2013, 22:02

Странно что наше главное небыдло шпионец немецкий видимо прогуливал :lol: .
Лоли - цветы жизни
"Это солнечный яд. Золотые лучи. А они говорят: "Надо срочно лечить"" Для педофила в мире две радости: няшить ребенка, и узнавать, что очередного педофоба посадили за педофилию. ©Raisonneur
Hotaru
Злой бука
Сообщения: 16728
Зарегистрирован: 04.04.2013

Сообщение #35 shpionec » 22.06.2013, 22:20

Hotaru писал(а) 22.06.2013, 22:02:Странно что наше главное небыдло шпионец немецкий видимо прогуливал :lol: .
даст ист нихер ферштейн

Добавлено спустя 1 минуту 5 секунд:
все еще чешется?
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #36 Hotaru » 23.06.2013, 01:17

shpionec писал(а) 22.06.2013, 22:20:все еще чешется?
Нет. :rolleyes:

shpionec писал(а) 22.06.2013, 22:20:даст ист нихер ферштейн
Почему ты неможешь помочь. У тебя немецкий же вроде был в школе? Или уже инглишь?
Последний раз редактировалось Hotaru 23.06.2013, 01:20, всего редактировалось 1 раз.
Лоли - цветы жизни
"Это солнечный яд. Золотые лучи. А они говорят: "Надо срочно лечить"" Для педофила в мире две радости: няшить ребенка, и узнавать, что очередного педофоба посадили за педофилию. ©Raisonneur
Hotaru
Злой бука
Сообщения: 16728
Зарегистрирован: 04.04.2013

Сообщение #37 shpionec » 23.06.2013, 02:03

Hotaru писал(а) 23.06.2013, 01:17:Почему ты неможешь помочь. У тебя немецкий же вроде был в школе? Или уже инглишь?
только инглит

Добавлено спустя 57 секунд:
Hotaru писал(а) 23.06.2013, 01:17:
shpionec писал(а) 22.06.2013, 22:20:все еще чешется?
Нет. :rolleyes:

вот и не чешите.
"Когда ребенок с пеленок сидит перед экраном телевизора, у него формируется другая структура головного мозга'' /Академик РАН Константин Колин
shpionec
Сообщения: 4461
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #38 Hotaru » 23.06.2013, 02:13

shpionec писал(а) 23.06.2013, 02:03:
Hotaru писал(а) 23.06.2013, 01:17:Почему ты неможешь помочь. У тебя немецкий же вроде был в школе? Или уже инглишь?
только инглит
Ну тогда прошу прощения. Я думал ты старше. :blush:
Лоли - цветы жизни
"Это солнечный яд. Золотые лучи. А они говорят: "Надо срочно лечить"" Для педофила в мире две радости: няшить ребенка, и узнавать, что очередного педофоба посадили за педофилию. ©Raisonneur
Hotaru
Злой бука
Сообщения: 16728
Зарегистрирован: 04.04.2013

Сообщение #39 Raisonneur » 23.06.2013, 13:08

Dissident писал(а) 22.06.2013, 21:04:И вопрос делегата на немецкоязычных форумах тоже актуален.
Делегируюсь на днях, так и быть.
Spreng die Ketten - mach Dich frei!
Keine Regeln - keine Gnade winde dich aus deiner Schlinge. Mach den Traum zu deinem Leben! Alles was du brauchst ist Mut. Niemand soll dich daran hindern! Niemand wird dich daran hindern!
Raisonneur M
Киномеханик
Откуда: Reumm/Helsingfors
Сообщения: 8495
Зарегистрирован: 13.02.2013

Сообщение #40 Dissident » 23.09.2013, 22:48

Оригинал текста, который сейчас перевожу:

LGBT & CL: Two Expressions of the Societal Boogeyman for Different Eras

One of the most pervasive difficulties facing the MAP [Minor Attracted Person], a more inclusive descendant of the term ‘MAA’- Minor Attracted Adult] community today is the utter refusal by the LGBT [Lesbian/Gay/Bisexual/Transgender] community to unify with MAPs politically. They often deride the MAP community as diligently and viciously as any member of the dominant HSAGA [Heterosexual/Same Age Group Attracted] social ruling class, and steadfastly do everything in their political and rhetorical power to distance themselves from the plight currently faced by MAPs. They insist that their situation, politically speaking, never resembled that of MAPs in any way, shape, or form, and that comparing the two is like comparing oil and water.
But is that actually accurate, or simply hefty denial on the part of the contemporary homosexual community for purposes of political expediency and easier assimilation into the mainstream culture that once rejected them (with some of the more conservative elements in the HSAGA still doing so)? This essay will provide two important relics from the past that will shatter this intellectually dishonest and politically self-serving rhetoric of so many activist members of the gay community once and for all, and make it abundantly clear to new generations of gay activists and journalists-as well as the public at large-that homosexuals once served the same ideological, cultural, and political purpose in society that the MAP does today, and that none of the common, cruelly inaccurate and stereotypical cultural tropes used to demonize MAPs today are anything new, but were once used to similarly vilify homosexuals and homosexuality.
To any reasonably open-minded member of the gay community who may read this, I ask you to ask yourself the following: If the powers that be in the HSAGA dominated society could be so wrong about you 45 years ago, is it just slightly possible that they could be equally wrong about MAPs over the past 35 years to today? Do you not detect a strong socio-cultural “need” for this society to promote what may be called a “Societal Bogeyman” archetype/stereotype figure as a less than honorable excuse to scare the public into complicity with the government taking extreme, undemocratic measures to introduce draconian legislation and justifying the establishment of a surveillance state? Is throwing away the principles of honesty and decency for the purpose of assimilating into such a system really a good or honorably justifiable thing to do in the end? Is adopting the principles of the oppressor to benefit yourself good for the ethical health of your community in the long run, even if it has benefitted you up to this point? Does doing so not constitute a particularly malicious example of the old expression, “stealing from Peter in order to pay Paul”? Would such be justified or rationalized in your eyes because the metaphorical/hypothetical Paul happened to be your cousin, whereas Peter was someone you considered a stranger, and thus less worthy of your consideration or ethical treatment on your part?
Before I start the essay proper, please take heed of two very important caveats here:
This essay is in no way intended as an attack on the LGBT community in general, or the homosexual community in particular. I have met several members of this community who have generously expressed support and empathy for what MAPs are currently going through, as well as disappointment with the way many others in their community are vilifying us and distancing themselves from us politically for reasons of civil expediency, and refusing to acknowledge that they have much more in common with MAPs from a purely socio-political standpoint than they currently feel “safe” to admit. The following two videos uploaded to YouTube for posterity provide proof that they are wrong, and this essay —with the inclusion of those links—is intended as a wake-up call to those specific individuals within the LGBT community who routinely join in on the hate attacks against the MAP community for self-serving reasons.
Secondly and lastly, I would like to point out that I fully acknowledge that homosexuality is not the same thing as adult attraction to minors, and I am making no attempt to conflate the two in the eyes of anyone. I am simply making the point that our respective situations have much in common from a purely political standpoint, plain and simple This is similar to how transgenderism is not the same thing as homosexuality per se, yet transgendered people have much in common with homosexuals regarding their political situation and social standing in society, thus making it wise and justified for them to politically unite in a single community of activists.
With those caveats out of the way, let’s start the main part of the essay with a very telling and informative (in a negative sort of manner) PSA [Public Service Announcement] produced during the 1950s as a joint effort between the Inglewood Police Department and the Inglewood Unified School District called ‘Boys Beware’[1]
Note the veritable plethora of blatant parallels between the way society and the police viewed and misunderstood homosexuality at the time, and the way both view and misunderstand pedophilia and hebephilia today. In particular, observe the following:
1) The notion of homosexuals as dangerous, demented, and devious individuals who routinely travel about stalking prospective victims.
2) Note the resemblance to how the first example of a homosexual in this PSA depicts him as displaying behavior towards the adolescent boy victim of this film (who is simply described as a “member of the same sex,” without his age emphasized much) that today would be described in the media and psychological literature as “grooming” (a word not in common usage back then).
Please observe how the boy ‘victim’ in this situation was released into the custody of his parents “on probation,” strongly implying that he was complicit with the behavior and needed to be punished himself for this implied complicity. Many homosexual activists of today who view this will shout, “See, that guy wasn’t a homosexual, he was a ‘pedophile!’ That’s who they should have been attacking with this PSA, not us!” However, making such a lamentation would require willfully ignoring the fact that the age disparity wasn’t the main issue on the mind of the fear-mongers at the time, at least not if the younger person was an adolescent. Notice also how it was suggested that homosexuals aren’t born, but made, in a manner similar to today’s misguided belief that adult attraction to minors is often (if not always) the result of they’re having been sexually abused during their childhood or adolescence, rather than their attraction base being an innate characteristic.
3) Note how the second example of a homosexual in this film is depicted as a murderous individual, with the implication being that his attraction base is the main factor behind his behavior, thus suggesting a link between homosexual feelings and violent—even homicidal— behavior. Sound familiar?
4) Note how manipulating society’s fear of danger to kids was the tactic used by the police and the media in this PSA to hit the specific emotional triggers necessary for arousing ire towards homosexuality, and how the homosexual fit the same societal “requirement” for a bogeyman archetype in American culture that the MAP plays today. Note especially how this type of fear-mongering and emotional manipulation of the public is proven to be nothing newby this video, and further proves that the situation faced by MAPs today is not in any way unique in history (the latter being a belief held even by some members of the MAP community who have not done proper historical research).
Finally, note this closing line in the PSA:
“One never knows when the homosexual is about. He may appear normal, and it may be too late when you discover that he is mentally ill.” Lines like the above are similarly used to strike fear in the heart of society against MAPs today by antis of all stripes in the media, politics, law enforcement, or amongst cyberspace vigilante groups.
Also obvious in the video is how the concept we today call “stranger danger” was hardly an unknown motif to create fear-mongering during the same decade that similar tactics were used to emotionally manipulate Americans into fearing the threat of “communism” and communists, much as terrorism and terrorists have taken their place today in the same way the MAP has taken the place of the homosexual. Such fear-mongering was utilized then, just as it is now, to justify expanding governmental and police powers into the personal lives of people in Western and Northern democracies, and to justify the expansion of the surveillance state. When people throughout society react to such phenomena in a knee-jerk emotional manner that occludes their reasoning faculties, they will ultimately agree to accept almost any type of encroachment on their civil liberties and right to privacy with few (if any) questions asked. When that happens, the 99% in society lose regardless of what their sexual orientation or political leanings happen to be, and the 1% who comprise the economic and political ruling elite are the only winners.

The second video of concern here is a truncated, roughly nine minute version of a 1967 documentary that appeared on CBS, hosted by no less a media personage than Mike Wallace, entitled “The Homosexuals.”[2] A mere six years prior to homosexuality being eliminated from the DSM [Diagnostic and Statistical Manual, the de facto bible of the mental health profession] as an illness, this documentary was designed to highlight the “concern” that Americans had about homosexuality suddenly becoming more visible in society as the sexual revolution began. The statements made against homosexuality in this trip down memory lane to 45 years ago during the midst of the sexual revolution will put a huge dent in the claims by several outspoken members of the homosexual community that their situation had absolutely no parallels with the one currently faced by MAPs: Some choice info and quotes obtained from this 1967 documentary are as follows:
“There is a growing concern about homosexuality in this country...”
“We discovered [based on a major survey CBS contracted some outfit called the Opinion Research Corporation to conduct] that Americans find homosexuality more harmful to society than adultery, abortion, or prostitution.”
Whoa. How many homosexuals living in the Western or Northern world today (unless perhaps they live in some of the most secluded and fundamentalist areas of the Bible Belt region of the U.S.) can relate to that? Conversely, how many MAPs living today can perfectly relate to this statement?
“Most Americans are repelled by the mere notion of homosexuality.”
Yes, this included the mainstream liberals at the time. Note how Wallace didn’t say that such attitudes were simply the province of many conservatives, as is the case today, but “most Americans.” Note again that this was a mere 45 years ago at this writing, and during the early days of the sexual revolution no less.
“A CBS survey shows that two out of three Americans look upon homosexuality with disgust, discomfort, or fear; one out of ten says, hatred. The vast majority believe that homosexuality is an illness. Only 10% say that it’s a crime and yet, and here’s the paradox: the majority of Americans favor legal punishment, even for homosexual acts conducted in private between consenting adults.”
Note how Wallace sounded entirely complicit with the attitudes explicated by these stats, and in no way questioned them nor provided a hint of an alternative perspective, though such a perspective was provided by a single guest speaker whose views against our society’s enforcement of monoamory as the norm would be considered radical even in 2012 (when these words were typed).
“The homosexual, bitterly aware of his rejection, responds by going underground.”
Is this so different from the situation with MAPs today, who mostly hide in the metaphorical closet (or ‘toy box,’ to use a term popular in the MAP community) to escape society’s scrutiny and ire? The documentary then goes on to note how homosexuals started their own nightclubs, bars, and coffee houses, “so that they can act out in the fashion that they want to.” Of course, while it’s impossible to tell in a public place if two homosexuals sitting at a table together are both gay if they aren’t “acting out” in a discernible manner, that isn’t the case with adults and children, or in many cases adults and younger adolescents who readily look their age. This is why MAPs and AAMs [Adult Attracted Minors] or youths under the age of 16/18 in general, cannot start the equivalent social hang-out establishment. This is also why MAPs seek each other out for mutual support and camaraderie mostly through the even more anonymous realm of cyberspace, an option not available to homosexuals in the 1960s.
Next observe the segue into a statement made by an MHP [mental health professional] of that era named Dr. Charles Socaredes, who says, “Homosexuality is in fact a mental illness, which has reached epidemiological proportions.” Both fear-mongering at its best, and ominously dramatic to boot, I would say.
Wallace then goes on to quote studies made by Socaredes and his colleagues at the Albert Einstein School of Medicine in New York that no one is born a homosexual, but they allegedly pick these traits up due to exposure to problematic behaviors from adults as they grow up. Sound familiar?
He then mentions in typical fear-mongering language well-known to MAPs today that, “most people believe homosexuality is confined to large cities; it is not.” He proceeds to discuss how a “homosexual underground” was discovered in Boise, Idaho some years earlier, which was then a small city with a population of only 34,000, which the police cracked down on. Wallace explained how things reached the point where men in Boise were afraid to be seen together in groups, and many card clubs (for instance) were disbanded as a result. Note the parallel today with adults who are afraid to be seen around minors, often to the point of fearing to offer help to an underager whom they do not know who is in obvious distress, or how increasing numbers of men today fear going into the profession of teaching minors in public schools. Keep in mind the very obvious parallel between the state of affairs plaguing men at the time and adults today who are afraid to walk into a public park, or section of a store often frequented by children, if they themselves are not accompanied by a child.
Also note the various interviews with law enforcement officers throughout the above discussions who vow to protect “public morals” by meting out arrests to any homosexual who can be identified as such in public.
Let us not overlook how this documentary evinces a disproportionately persistent focus on men, due to the stereotype in our culture—then and now—that men are inherently predatory compared to members of the opposite gender.
Finally, please note the closing line of this documentary, one that any MAP living today can readily identify with:
“The dilemma of the homosexual: By law, he is a criminal. Shunned by employers, rejected by heterosexual society. A displaced person. An outsider...”
As these video “blasts from the past” should make abundantly clear to all with a reasonably open mind, a society with our type of hierarchical system has some sort of strong socio-political requirement for a fear-inducing Societal Bogeyman figure, and as time passes and attitudes change, the need for such an archetypal demon tor ationalize extreme measures taken to protect the prevailing status quo doesn’t end; rather, changing times simply result in one minority community who was pigeon-holed into personifying this figure being replaced by another. The solution to this problem is not to attempt to assimilate into such a system while joining in on the bastardization of the next minority group who replaces you as the central personification of the Societal Bogeyman, but rather to join together with all other minority groups to defend the concept of human diversity and to oppose any conception of hierarchies. If we do not, we will simply find ourselves with the same type of system for as long as we refuse to recognize it, rather than certain groups of people, as the main problem. As long as this remains the case, the faces of those at the top of the hierarchical totem pole will periodically change, but the unjust tyrannical nature of the system itself will remain intact. This begs the following question to be asked: Is it right or honorable to prolong, promote (either passively or actively), or simply tolerate such a system as long as we do not happen to be the group at the bottom of that totem pole, let alone attempt to assimilate ourselves into it rather than opposing it outright?
Needless to say, as the above videos prove, from a political standpoint, the gay community has as much in common with MAPs as they do with trannies, and continuing to deny this and distance themselves from MAPs doesn’t only needlessly hurt the latter, but it defames the ethical integrity of the entire LGBT community while allowing the main culprit-the system itself-to continue onwards unchallenged. The end result may be a true or at least borderline police and surveillance state, and anyone who purports to support freedom and constitutional democracy (or any conception of freedom and liberty) does themselves and these principles a grave disservice if their main objective is simply to attempt climbing to or near the top of the totem pole when the police state finally cometh.

Citations:
1 “Boys Beware” – http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=17u01_sWjRE
2 “The Homosexuals” – http://www.youtube.com/watch?v=-AXAOT_swIE&feature=related
мы в ответе за тех, кого приручили
Dissident
Автор темы
Сообщения: 1904
Зарегистрирован: 22.01.2013


Вернуться в Право Любить